duminică, 3 mai 2009

1 Mai cool!

Ironizata, speculata, hulita, cam plouata, sarbatoarea Zilei Muncii a trecut prin Romania si anul acesta si fiecare si-a luat cate o ciosvarta din ea. Cei care au defilat sau au dat productii record in cinstea ei pe vremea comunistilor, acum se razbuna infulecand toti micii si toate berile, imprastiindu-si gunoaiele in toate parcurile, pe toti muntii, in toate padurile, pe toate plajele accesibile desigur, in sunetele celei mai cool manele.
Cei care nu stiu ce s-a intamplat acu niste ani de 1 Mai si de ce trebuie ei musai sa mearga la mare sa-si expuna lanturile si pietrele, masinile luate din ultima afacere cu statul a lui babacu', se conformeaza pur si simplu tendintelor, pentru ca de ziua asta e cool sa iesi in lume, in frunte cu cele doua pitzi, Blonda si Bruneta - una calare si alta tragand cu pusca cu vopsea...
Mai sunt cei ce trebuie sa se gandeasca si la binele poporului, ca acu vin alegerile. Intai alea mici, asa, de antrenament, si pe urma marea infruntare. Interesele o cere, deci trebuie sa faca frumos, sa sforaie lozinci si promisiuni, sa incinga gratarele si sa-i dea poporului ceea ce vrea ca sa simta ca e sarbatoare - micul si circul aferent. Adica play-back si bikini, sutiene cu paiete in miscari provocatoare sub lumini colorate. Poate au fost si artificii, daca nu s-au redus cumva din buget, ca deh, atat mi s-a repetat ca e criza incat am priceput...
Si eu, om al muncii, bugetar, am simtit ca e sarbatoare. M-am bucurat ca e liber sa pot sa ma ocup de mine - sa citesc, sa scriu, sa ma uit in oglinda...
Insa, de acest 1 Mai vreau neaparat sa multumesc celor care au sarbatorit prin munca - soferilor de la RATB si celor de la Metrou care m-au scos din mare incurcatura. Unul dintre copiii mei trebuia sa ajunga intr-un alt cartier la ora fixa iar masina mea a gasit de cuviinta sa faca pana. Primul gand a fost sa iau un taxi, insa n-a fost nevoie. Am ajuns la destinatie, schimband doua autobuze fara sa astept mai mult de 5 minute in statie.
De Ziua Muncii, jos palaria pentru cei care chiar au muncit!

Niciun comentariu: