duminică, 8 martie 2009

8 MARTIE


Asta e ziua in care nu sunt femeie. Sunt copil. Copilul Mamei mele. E mai mare ca mine cu 19 ani. O iubesc. Toti ne iubim mamele. Sunt fericita ca e in viata. Sunt fericita ca aceasta femeie e Mama mea si nu altcineva pentru ca ea a stiut sa fie cu mine mereu - copil cand eram copil, adolescenta tulbure si tanara zanateca, sa se puna la mintea mea, sa ma certe, sa ma sfatuiasca, sa ma admire, sa ma incurajeze... a crezut in mine, a suferit pentru mine pana la dementa si s-a bucurat cu mine pana la pierderea identitatii. M-a crescut!
O iubesc cu disperare pentru ca nu mai avem mult timp in fata, pentru ca, de la o vreme, ne uitam impreuna in aceeasi directie - inapoi.
Azi am scos-o in oras. In orasul in care era cineva inainte sa devina doar bunica-pensionara-mama-sotia de azi. Am incercat sa-i redau o frantura din viata ei trecuta cand era o femeia femeilor.
A trait in curte cu socrii, a lucrat 35 (poate mai multi) ani in trei schimburi, a condus colective de muncirtori (femei!), a avut gestiune de milioane, a fost pentru mine si fratele meu Mama, pentru tatal meu Sotia pentru care a fost invidiat, a fost o femeie cocheta, a crosetat cele mai frumoase macrameuri, ne-a tricotat cei mai frumosi si caldurosi ciorapi, ne-a facut cele mai bune clatite, imi face mereu mancarurile preferate, ma alinta chiar daca am 44 de ani, ma cearta si ma face sa ma intorc mereu acasa. Ne aduna, pazeste traditiile, ne da suturi in fund cand viata ne da pari in cap.
Azi e ziua ei. In toate zilele anului profit ca e acolo si ma bucur. Azi ii multumesc si vreau s-o sarbatoresc asa cum ma pricep.

Nu-i asa ca o cunoasteti? E Mama.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Ii urez si eu "La multi ani" pentru ca o cunosc si merita tot respectul tau.

B85CSP spunea...

:)Bine ai venit!
Mamelor noastre toate gandurile bune. Sanatate si bucurii.