joi, 9 septembrie 2010

Piezis

Mă tem de omul care mă priveşte pieziş, pe sub gene sau pe după un colţ de stradă imaginar. Mă tem de vocile modificate, de dinţii traşi la pilă şi limbile subţiate. Mă tem de chipurile desenate cu dermatograf, acoperite de fond de ten, cu buze ţuguiate nefiresc. De omul al cărui prim gând după ce deschide ochii este cum să devină altcineva, mă tem şi mă feresc. Fug de acela care nu are sufletul să iasă în lume cu chipul lui, cu vocea lui, care nu priveşte drept în faţă.
Recunosc, şi eu mă fardez. Vreau să ascund un rid, un fir de păr alb, trecerea timpului. O notă de cochetărie e firească, aspectul îngrijit spune de bine despre oricine, dar nu mă dau ce nu sunt.

8 comentarii:

Daniela spunea...

Traim intr-o lume in care ambalajul e totul(chiar daca continutul nu are nicio valoare), intr-o lume in care se spune ca "Imaginea conteaza"...Si nu uita raul intotdeauna a purtat masca, asa ca este normal sa te temi...

Interzisa. spunea...

''Fug de acela care nu are sufletul să iasă în lume cu chipul lui, cu vocea lui, care nu priveşte drept în faţă'' Nu de omul acesta trebuie sa fugi. Pentru ca acesta, daca nu te priveste in fata, are slabiciuni. Multe. Iar un om cu slabiciuni, e un nimic. Trebuie sa fugi si sa te feresti de cel care se uita in ochii tai si reuseste sa-ti controleze mintea.

B85CSP spunea...

Dany, asta cu ambalajul e importanta si pentru mine. Nu ies fara ruj si nepieptanata nici sa duc gunoiul, dar nu am gene false, buze false cu zambet fals, ganduri false sub coama vopsita. De omul fals atat pe dinafara cat si pe dinauntru ma tem.

B85CSP spunea...

Bine ai venit, Lacrimi sterse. Multumesc pentru vizita :)
Cel ce ma priveste in fata nu e in niciun caz las sau/si viclean. Cat despre controlul mintii, poate fi si invers ;)
Prefer lupta dreapta, ochi in ochi, minte cu minte.

Mircea Vladut spunea...

Sunt foarte placut impresionat de articol si de comentariul lui Dany. Aproape ca nu am nimic de adaugat, decat suferinta celui care incearca sa fie ceea ce nu este. Si ajunge doar un simplu nimic.

Totusi ti-ai schimbat hainutele!

B85CSP spunea...

Da, Mircea... m-a tinut cam putin "fidelitatea"... Scuza mea e ca am gasit ceva ce mi se potriveste.
Cat despre postare, am vrut sa spun atat: fereste-te de cel ce nu se sufera nici pe sine, pentru ca e in stare de orice si isi ascunde frustrarile si complexele sub straturi groase de fard.

Liviu Vacariu spunea...

Hei, hei, Harap Alb!
In basmul Harap Alb eroul principal primeste un sfat important de la parinti si anume acela de a se feri de Omul Spin.
Cred ca Omul Spin este exact omul de care scrii aici, fatarnic, ipocrit, lingusitor.
Mai exista o alta fata a omului care nu priveste direct in fata, care nu iese in lume cu chipul lui. Poate fi intr-adevar un om cu slabiciuni, dar un om care si le constientizeaza. Este un om care in fapt nu se poate privi el insusi in fata.
Este un om de care nu m-as feri si pe care as incerca sa-l ajut si care, poate, asa cum tot basmul spune, ar putea sa ma ajute cindva.

Omul Spin este un om care te priveste direct in fata si te amageste, zimbind ascuns in el. Este un om care se priveste mindru si sigur de el in oglinda.

Si-am incalecat pe-o sa...

B85CSP spunea...

Liviu,
Span sau nu, omul sa-si rezolve perfidia fata de sine si poate am sa cred ca si-o va rezolva si fata de mine. Sa-l ajut ?! N-am cum. Instinctul meu de conservare spune sa pastrez distanta.